A saját bevallásuk szerint 1795-ben, valójában 1988-ban indított The Onion álhír-kiadványban 40%-os részesedést vásárolt a Univision nevű spanyol nyelvű amerikai televíziós hálózat. Mivel a Univision társtulajdonosa Hillary Clinton demokrata elnökjelölt egyik legnagyobb támogatója, többekben felmerült a kérdés, hogy sértetlen marad-e az évtizedek óta maró szatírát publikáló „hagyma” szerkesztői függetlensége.

A Univision által megvásárolt negyven százalékos tulajdonrész ellenőrző részesedést biztosít a televíziós hálózat számára, egyben iparági pletykák szerint a vállalat teljes felvásárlására is lehetőséget nyújt. Bár a részletek nem kerültek nyilvánosságra, a New York Times szerint körülbelül 200 millió dolláros vételi árról van szó.

Az üzlet beleillik az elsődleges tőzsdei forgalomba hozatalt 2015 végén elhalasztó Univision akvizícióinak sorába: a Z-generáció elérését illetve online jelenlétük növelését prioritizáló vállalat tavaly vásárolta meg az afroamerikai fogyasztókat célzó The Root nevű oldalt a Fusion nevű (több mint ötvenmillió dolláros veszteséget felhalmozó), fiatalokat célzó kábelcsatorna 2013-as elindítása mellett. Nem ők a egyetlenek: hasonló célpontokat tűzött ki magának az online szférában a Comcast, a Disney és a 21st Century Fox is. Kérdés azonban, hogyan fogják tudni elválasztani majd komoly és szatirikus hírtartalmaikat. Az NPR szerint a Fusion „kulcsfontosságú eleme” az akvizícióval kapcsolatos terveknek.

Az Onion – havonta harmincmillió egyedi olvasót elérő – oldalait elsősorban fiatalok látogatják, ami erős kontrasztot jelent a Univision 45%-os nézőcsökkenéséhez képest a 18-34 éves korosztályban. Az akvizíció a szervezet demográfiai leképeződését nézve is érthető: míg tévécsatornáik alapvetően spanyol ajkúakat érnek el, az Onion látogatóinak 85%-a fehér.

A nyolcvanas években nyomtatott lapként indított szatirikus publikáció 2013-ban teljesen átállt a digitális tartalomgyártásra. Többször előfordult, hogy komolyabb orgánumok valódinak hitték a náluk megjelentetett cikkeket: 2004-ben az MSNBC egyik műsorában hivatkoztak egy cikkre, mely szerint az amerikai testedzések 58%-a a televízóban történik, egy kongresszusi túszdrámáról szóló anyaguk pedig rendőri vizsgálathoz vezetett. Clickhole nevű testvéroldaluk – mely a virális tartalmak paródiájául szolgál – olyan sikeresnek bizonyult, hogy a Facebook cikkeik automatikus felcímkézésére kényszerült.

Az egyre intenzívebb előválasztási folyamat során eddig mindkét oldalt megbízható rendszerességgel ütötték. A The Intercept cikke szerint azonban a Univision társtulajdonosa feleségével együtt több mint tízmillió dollárral támogatta Clintont – és állítólag már a Los Angeles Times és a New York Times megvásárlásával is próbálkozott, és deklaráltan rendkívül fontosnak tartja a különböző médiumok kontrollálását a politikai befolyás megszerzése érdekében.

Már korábban is adódtak komoly konfliktusok az Onion szerkesztőségén belül a különböző cikkekkel kapcsolatban – könnyen lehet, hogy ez fokozódni fog a közeljövőben. Egy hónappal a tranzakció után Clinton nevadai győzelméről szóló cikkükben a volt külügyminiszter a „végzet kikerülhetetlen, fekete dagályának” tulajdonította győzelmét. Kérdés, mennyire érdemes a sorok közt olvasni.